Ogólne Warunki Sprzedaży KMSK KAROL SNELLA (OWS)

1.Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej: „OWS”) dotyczą i regulują warunki umów zawieranych przez Karol Snella prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KMSK KAROL SNELLA w Podborowie 11, 63-921 Podborowo, NIP 6991371863, REGON 522300465(dalej: „KMSK"), z kontrahentami będącymi przedsiębiorcami (dalej: „Klienci").
2.OWS zawierają warunki umowne umów zawieranych z KMSK w zakresie nieuregulowanym wyraźnie w treści Zamówienia, na podstawie którego zawarta zostaje umowa pomiędzy KMSK a Klientem.
3.Zawarcie umowy z KMSK następuje na podstawie Zamówienia złożonego przez Klienta w formie pisemnej lub dokumentowej, którego przyjęcie zostało wyraźnie potwierdzone przez KMSK w formie pisemnej lub dokumentowej (pod rygorem nieważności). Brak odpowiedzi KMSK na złożone Zamówienie nie oznacza milczącego przyjęcia przez KMSK Zamówienia.
4.KMSK oświadcza, że nie akceptuje i nie wyraża zgody na stosowanie żadnych Regulaminów, Ogólnych Warunków Sprzedaży, Ogólnych Warunków Umownych i/lub innych wzorców umownych drugiej Strony. W przypadku przyjęcia Zamówienia przez KMSK jest ono realizowane wyłącznie na warunkach określonych w Zamówieniu i niniejszym OWS, co Klient akceptuje składając Zamówienie.
5.W razie wątpliwości, ceny/wynagrodzenie wskazane w Zamówieniu/umowie stanowią ceny netto, do których doliczyć należy podatek VAT wg obowiązującej stawki.
6.KMSK nie udziela gwarancji na wykonane produkty i prace.
7.KMSK udziela 6-miesięczej rękojmi za wady na wykonane produkty i prace.
8.Odpowiedzialność z tytułu rękojmi ograniczona jest do ceny/wynagrodzenia netto ustalonej w Umowie za dany produkt/pracę, zapłaconych KMSK przez Klienta za dany produkt/pracę. W przypadku braku zapłaty KMSK w terminie ceny/wynagrodzenia za dany produkt/pracę, rękojmia za wady jest wyłączona.
9.KMSK w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie Umowy, spowodowane m.in. siłą wyższą lub okolicznościami niezależnymi od KMSK.
10.Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta w sprawach nieuregulowanych niniejszym OWS lub umową zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa miejsca zwykłego pobytu Klienta. Ponadto, jeżeli przepisy bezwzględnie obowiązujące przewidują wyższy poziom ochrony Przedsiębiorców na prawach konsumentów, niż wskazany w niniejszym OWS, Strony obowiązują postanowienia wynikające z tych przepisów.
11.W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumentów, w zakresie wykraczającym poza rękojmię opisaną powyżej KMSK wyłącza swoją odpowiedzialność za wady produktów/prac, odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody z tym związane lub wynikające z produktów oraz każdą inną odpowiedzialność, w najszerszym prawnie dopuszczalnym zakresie (z wyjątkiem odpowiedzialności wynikającej z przepisów bezwzględnie obowiązujących).
12.Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest osoba fizyczna będąca Klientem, o której mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta, tj. osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
13.W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami (innymi niż Przedsiębiorcy na prawach konsumentów), w zakresie wykraczającym poza rękojmię opisaną powyżej KMSK wyłącza swoją odpowiedzialność za wady produktów/prac, odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody z tym związane lub wynikające z produktów oraz każdą inną odpowiedzialność, w najszerszym prawnie dopuszczalnym zakresie (z wyjątkiem odpowiedzialności wynikającej z przepisów bezwzględnie obowiązujących między przedsiębiorcami). KMSK ponosi wobec Klienta (nie będącego Konsumentem) odpowiedzialność wyłącznie za szkodę wyrządzoną umyślnie.
14.Z chwilą wydania przez KMSK produktów objętych zamówieniem przewoźnikowi, na Klienta (będącego Przedsiębiorcą innym niż Przedsiębiorca na prawach konsumentów) przechodzą wszelkie korzyści i ciężary związane z produktem/produktami oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu/produktów. KMSK nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostarczeniu przesyłki przez przewoźnika ani za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu/produktów powstałe od przyjęcia go/ich do przewozu do wydania go/ich Klientowi przez przewoźnika.
15.W przypadku Klientów (niebędących Konsumentami) KMSK może dokonać dowolnej zmiany OWS w każdym czasie (zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego o stosowaniu i zmianie wzorców umownych).
16.Jeżeli Klient jest Przedsiębiorcą (innym niż Przedsiębiorca na prawach konsumentów) w sprawach nieuregulowanych niniejszym OWS lub umową zastosowanie mają obowiązujące przepisy prawa polskiego, a sądami właściwymi do rozstrzygania sporów między stronami są sądy polskie (właściwe rzeczowo sądy powszechne w Poznaniu – dla dzielnicy Stare Miasto).
17.W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami (innymi niż Przedsiębiorcy na prawach konsumentów), potrącenie jest wyłączone oraz Klient nie ma możliwości przeniesienia praw, obowiązków, ani praw i obowiązków na inny podmiot bez wyraźnej zgody KMSK wyrażonej w formie pisemnej lub dokumentowej (pod rygorem nieważności).
18.W razie opóźnienia Klienta w płatności przekraczającego 3 miesiące i/lub kwotę 5 000,00 zł, KMSK ma prawo jednostronnego wstrzymania wykonywania dalszych Zamówień i/wykonywania produktów/prac w ramach danego Zamówienia – do czasu uregulowania przez Klienta wszelkich zaległości. Czas wykonania Zamówienia ulega przedłużeniu o czas opóźnienia Klienta w płatności.
19.Jeśli opóźnienia Klienta w płatności przekracza 3 miesiące, KMSK w terminie 12 miesięcy od zaistnienia takiego opóźnienia jest uprawniony do odstąpienia od dalszych Zamówień i/lub odstąpienia od danego Zamówienia objętego opóźnieniem (i to w całości lub w części – wg wyboru KMSK).